Van klacht naar opportuniteit

In deze opleiding leer je correct en positief om te gaan klachten en moeilijke klanten. Aan de hand van voorbeelden krijg je praktische tips om de klacht te veranderen in een opportuniteit. 

Elk bedrijf en elke ondernemer krijgt vroeg of laat te maken met klachten. Maar waar vele ontevreden klanten gewoon wegzappen, nemen de klagers nog de moeite om ons te contacteren. En daarin zit net de opportuniteit, als je constructief omgaat met de klacht tenminste.

Wie zijn eigen visie in vraag durft stellen en op zoek gaat naar een constructieve oplossing, heeft de kans dat uit de klacht een positief klantengevoel en een grotere klantentrouw voortkomt.

 
   

Programma
Programma
  • Types klachten
  • Natuurlijke attitude en reactie op klachten
  • Emotioneel versus rationeel
  • De voordelen van klachten
  • Belang van correcte klachtenbehandeling
  • Inspelen op de klager
  • Stappen in het proces van opnemen van klachten: fases
  • Empathie als basis voor opbouw
  • Streven naar constructieve samenwerking
  • Aandacht voor de relatie tijdens de behandeling van klachten
  • Langetermijnaspecten
  • De link tussen persoonlijke band en het depersonaliseren van klachten
  • Basistechnieken en noodzakelijke houdingen
Goed om weten
Goed om weten

De opleiding is erkend door Liberform. Werknemers in PC336 kunnen deze opleiding onder bepaalde voorwaarden gratis volgen. Meer info: www.liberform.be

Opleidingskalender
Gent
di, 12/11/2019 - 09:00
Sint-Niklaas
di, 24/03/2020 - 09:00