Uitblinken in klantgerichtheid

In deze opleiding schaven we aan de basisvaardigheden en attitudes voor klantgerichtheid: positieve ingesteldheid, personaliseren, op een goede manier slecht nieuws brengen en een correcte houding aannemen.

 

Klant is koning. Maar wat betekent dat concreet? En is er een onderscheid tussen interne en externe klantgerichtheid?

Tijdens deze opleiding leer je communiceren naar interne en externe klanten. En opdat je echt kan uitblinken, onderzoeken we jouw eigen typologie en gaan samen op zoek naar herkenningspunten om de typologie van een ander vlot te herkennen.

Programma
Programma
  • Klantgerichtheid communiceren
  • Verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid
  • Wat verwachten klanten?
  • Proces van een goed gesprek
  • Uitblinken: hoe een klant overtuigen
  • Communicatietechnieken en referentiekaders
  • Omgaan met klachten
  • Klachten als opportuniteit
  • Omgaan met moeilijke of agressieve klanten
  • Waarom reageert elke klant anders
  • Verschillende typologieën en hoe erop reageren
  • Hoe dit gebruiken in praktijk

De opleiding is erkend door Liberform. Werknemers in PC336 kunnen deze opleiding onder bepaalde voorwaarden gratis volgen. Meer info: www.liberform.be

Goed om weten
Goed om weten

De opleiding is onderdeel van de 'Masterclass voor office professionals'. Hierin bundelen we vier interessante opleidingen, specifiek voor administratieve medewerkers en management assistants. Wie zich inschrijft voor het volledige opleidingspakket krijgt een korting van 25% en betaalt slechts € 600 in plaats van € 800 voor de vier individuele opleidingen.

Opleidingskalender
Sint-Niklaas
di, 26/11/2019 - 09:00
Gent
di, 21/04/2020 - 09:00