Telefonische prospectie

De deuren van potentiële klanten zullen makkelijker open gaan !

Verkopers kijken vaak op tegen telefonische prospectie en het vastleggen van afspraken. Meestal beschouwen ze deze opdracht als 100% geslaagd als ze een afspraakje “versierd” hebben. Ook aan de telefoon is de eerste indruk van de prospect doorslaggevend voor het verdere verloop van het verkoopproces. Legt u teveel druk op de prospect, dan dreigt u straks misschien voor een gesloten deur te staan of u botst op een negatief en kritisch ingestelde inkoper. Maakt u daarentegen een professionele en betrouwbare indruk, dan hebt u een afspraak en de aanzet voor een succesvol verkoopgesprek.

Deze opleiding biedt u in één dag alle tips en technieken om op een professionele manier telefonisch te prospecteren. U leert welke criteria van belang zijn voor het verkrijgen van een afspraak en het maken van een goede eerste indruk over de telefoon. U leert alles over de inhoud van een kansrijk prospectiegesprek en over de impact van een aangepaste intonatie en stijl. Oefenen, oefenen en nogmaals oefenen: aan de hand van praktijkvoorbeelden en voortdurende feedback leert u hoe u voortaan de deur opent bij potentiële klanten.

Voor wie?

De opleiding is bedoeld voor verkopers, vertegenwoordigers, medewerkers klantenservice en call center, account en sales managers.

Programma

Programma:
- The cold calling blues
- Leadgeneration en prospectie: waar haal ik en hoe definieer ik m’n leads
- De professionele beller: weg met die angst
- Wat irriteert mensen aan de telefoon
- Moment van de waarheid: een indrukwekkende eerste indruk
- Het psychologisch proces van een prospect
- Opbouw van ‘boodschap’ en ‘interessewekker’ (nieuwsgierigheid opwekken)
- Scenario (tele-gesprekstructuur van A tot Z)
- Oefenen scenario met teletoestellen
- Flexibel inspelen op reacties van een prospect
- Effectief omgaan met bezwaren en het onder controle houden van een gesprek
- Oefenen omgaan met bezwaren
- Non-verbale communicatie tijdens het telefoneren
- Professioneel telefoneren: wat doen en vooral: wat niet doen!

Opleidingskalender
Gent
di, 01/10/2019 - 09:00