Omgaan met moeilijke klanten in de bouwsector

Deze opleiding voor bouwprofessionals leert je op een constructieve manier reageren op een moeilijke klant. 

 

Hoe goed je als bouwonderneming je best doet, toch krijg je vroeg of laat te maken met een klacht of een moeilijke klant.  Opdrachtgevers worden steeds mondiger, veeleisender en reageren soms zelfs agressief.  Zijn er mensen die je geduld en begrip sterk op de proef stellen?  Een professionele aanpak zorgt dat elke klacht of escalatie kan leiden tot een kans om de klant alsnog tevreden te stellen en je relatie eventueel te versterken.

Tijdens deze workshops krijg je tips en tricks om op een constructieve manier een klacht of een lastige klant te behandelen. We staan stil bij de verschillende aspecten van klachten en moeilijke gesprekken. We werken hierbij met eigen voorbeelden uit de dagelijkse praktijk.

Je zal zien dat het wonderen doet op vlak van klantentevredenheid en klantentrouw!

Voor wie?
Voor wie?

Voor iedereen die met externe klanten werkt: Architecten, Zelfstandige ondernemers, projectleiders, werfleiders, onthaal- en klantverantwoordelijken,... in de bouwsector.

Programma
Programma

Na deze 2 avondsessies ontwikkel je de gevoeligheid voor de signalen en noden van de bouwheer. Je krijgt concrete handvatten mee om er flexibel op in te spelen. Je verwerft vaardigheden om agressie bij klanten te hanteren en te voorkomen. 

Sessie 1

  • Leer zoeken naar de unieke noden in een gedrag van klanten.
  • Analyse van de klacht/vraag van de klant.
  • Omgaan met emotie, kritiek en klachten.
  • Hoe ga je om grensoverschrijdend gedrag?

 

Sessie 2

  • Implementatie van cultuurverandering binnen uw onderneming.
  • Klantgericht telefoneren en mailen.
  • Professioneel reageren op sociale platformen.
Goed om weten
Goed om weten

De opleiding is erkend door Constructiv. Arbeiders tewerkgesteld in PC124 hebben recht op premies voor avond- en zaterdagopleidingen, tussenkomst in de opleidingskost, tussenkomst van € 15 per uur in de loonkost aan de werkgever en het stelsel van tijdelijke werkloosheid via winteropleiding. Meer info: www.constructiv.be.

De opleiding is erkend door Volta. Bedrijven en organisaties die vallen onder het PSC149.01 (RSZ prefix 067 of 467) hebben recht op een opleidingspremie voor iedere medewerker die deze opleiding volgt. Per medewerker bedraagt het premiebedrag maximum € 15,5/ uur. Vraag de premie online aan, ten minste drie werkdagen voor de start van de opleiding. Meer info: www.volta-org.be/nl.

 

Deze opleiding wordt ook op maat aangeboden:
  • Vraag vrijblijvend advies en een offerte op
  • Bijzonder interessant vanaf meerdere medewerkers
  • Inhoud afgestemd op zowel de deelnemers hun actuele voorkennis als hun concrete noden
  • Integratie van bedrijfseigen sjablonen en documenten: geen probleem
  • Lesmomenten in onderling overleg. Dit kan in avond- en dagopleiding
  • Indien nodig, toetsen we de kennis af

Contacteer Kristel De Jaeck

E. kristel.de.jaeck@nxt-pro.be

Opleidingskalender
Gent
wo, 05/05/2021 - 19:00
Nederlands
Sint-Niklaas
wo, 15/09/2021 - 19:00
Nederlands
Gent
wo, 17/11/2021 - 19:00
Nederlands