Een communicatieplan opstellen in een crisissituatie

In deze online opleiding, van 2 halve dagen, werken we aan jouw communicatieplan. Je leert welke aanpassingen er dienen te gebeuren zodat jouw bedrijf meer bestand is tegen een crisissituatie.

 

Uit een enquête van Kantar (20 april 2020) blijkt dat Belgen willen dat bedrijven (meer) communiceren tijdens de corona-crisis. Als bedrijf, organisatie of zelfstandige vraag je je dan misschien af: “Hoe kan ik op dit moment beter gaan communiceren met mijn klanten en/ of mijn medewerkers?” “Hoe kan ik me nu al wapenen voor een volgende crisis (de fase van de terugkeer naar een “meer normale gang van zaken”?)”. Je bent zeker niet de enige die worstelt met deze vragen in deze uitzonderlijke omstandigheden.

Een crisis vereist een aangepaste communicatie om de schade (financiële- en/ of reputatieschade) voor je bedrijf of organisatie tot een minimum te beperken en je voor te bereiden op een volgende (mogelijke) crisis. In deze opleiding bespreken we een aantal principes, bekijken we wat je communicatie inhoudt, bieden we je hiervoor een aantal handvaten, maar vooral werken we samen aan een concreet communicatieplan voor jouw bedrijf.

Voor wie?
Voor wie?
  • Bedrijfsleiders
  • Communicatieverantwoordelijken
  • Marketingverantwoordelijken
  • Zelfstandigen
Programma
Programma

Module 1:

  • Bespreken van het begrip “crisis” in het algemeen. Wat zijn de kenmerken van een crisis (de coronacrisis)?
  • Welke communicatie wordt van jou verwacht en hoe bereid je de communicatie van je bedrijf of organisatie voor op een crisis?
  • Hoe communiceer ik tijdens deze crisis?
  • Hoe communiceer ik na deze crisis?
  • Bespreken van het opstellen van een communicatieplan voor deze coronacrisis (huidige situatie en de “next step”).

Module 2

  • Groepsbespreking van het door jouw opgestelde communicatieplan, samen met de nodige feedback,
    zodat je communicatie klaar is voor deze en een volgende crisis.
Deze opleiding wordt ook op maat aangeboden:
  • Vraag vrijblijvend advies en een offerte op
  • Bijzonder interessant vanaf meerdere medewerkers
  • Inhoud afgestemd op zowel de deelnemers hun actuele voorkennis als hun concrete noden
  • Integratie van bedrijfseigen sjablonen en documenten: geen probleem
  • Lesmomenten in onderling overleg. Dit kan in avond- en dagopleiding
  • Indien nodig, toetsen we de kennis af

Contacteer Marlies De Meyer

E. marlies.de.meyer@nxt-pro.be